Sunday, December 12, 2010

MY STORY

Hari ini sewaktu aku tengah kemas buku-buku lama aku terjumpa majalah sekolah aku..(ARKITEK 2005) Hatiku terdetik untuk menyelak kembali majalah tahunan sekolah.aku lihat bagaimana aku dahulu dan berapa berbezanya aku sekarang…tiba dihalaman alamat pelajar 5psv pandangan ku tertatacap pada satu nama amiruddin.bibirku mengucapkan namanya tanpa aku sedar.nama yang selalu dalam ingatanku..sudah 5 tahun sehingga sekarang aku masih lagi tidak tahu khabarnya..telah ramai kawan yang aku risik,,tapi jawapanya hampa.dimanakah dia sekarang….kenangan lama terungkap kembali..dia adalah lelaki pertama yang aku berikan surat cinta..betapa malunya aku pada waktu itu.waktu iti…,para pelajar sibuk meyiapkan diri untuk menghadapi sijil pelajran Malaysia(spm),.sesibuknya aku, aku still boleh lagi mengutuskan surat cinta kepadanya…argghhh,,betapa gilernya aku pada waktu itu…surat itu aku kirimkan kat member aku,,,utuk diberikan kepada dia.....berhari-hari aku menunggu jawapan,,tapi hampa…dia tidak memblas kirimanku itu,,,aku berasa sangat hampa dan kecewa…
“Dida..kendengaran suara asma memangil aku”…
“Kenapa”, tanyaku..
“Erm,,,tak adalah,,,tadi amiruddin jumpa aku,,Tanya sapa yang kasi surat tu kat dia…dia cakap…. Pengirim tak ada nama,bagi tahu asma sambil memandang tepat kearah mukaku..
Ya allah, aku terlupa..tulah nervous sangat first time tulis surat cinta..nak tergelak pown bila aku ingat kembali kenagan itu..patutlah dia tidak membalasnya…bisik hatiku..
“Wei…aku bagithu kat dia..kau yang kasi, kau tak kisah kan…kata asma dengan nada yang agak kuat mungkin dia ingat aku tak dengar”..
“Ok”…jawabku dengan selamba..padahal dalam hati tuhan saja yang tahu betapa nervousnya aku untuk tunggu respon daripada si dia…
Dua hari kemudian…balasan daripada si dia aku terima…arrghhh betapa malu dan seronoknya aku pada waktu itu. Itulah memori terakhir aku dengan si dia,,selepas tamat persekolahan sehinngan sekarang aku kehilangan khabar berita daripada si dia…..
Aku berharap satu hari,,,aku berkesempatan untuk bertemu dengan si dia..amiruddin izzat bin ramli…
Amin……………………..

No comments:

Post a Comment